Bagaimana Anda Boleh Dapatkan 127 Ebook Berharga RM4810 Secara Percuma Click sini!

Ad 468 X 60

Widgets

Cara Menghilangkan Jerawat!


"Bagaimana Menghilangkan Jerawat Dengan CEPAT Tanpa Menggunakan Sebarang Produk Dan Krim yang Mahal"

Jerawat adalah permasalahan muka yang sangat serius. Dengan adanya jerawat ini, kadang-kadang ia boleh membawa permasalahan lain kepada orang yang mengadapinya. Contohnya stress, pemarah, malu, kurang keyakinan diri dan mudah beremosi. Permasalahan jerawat pada muka adalah sesuatu yang perlu dielakan.

Jadi, sekarang jangan risau lagi...

kerana ada beberapa cara dan tips menghilangkan jerawat yang boleh anda lakukan setiap hari yang akan membantu anda untuk mengelakkan atau paling tidak pun mengurangkan keparahan jerawat anda tanpa menggunakan produk atau krim yang mahal.

"Kerana Membeli Krim Jerawat Tanpa Mengetahui Cara Terbaik Menggunakannya Adalah Satu KESILAPAN Yang Sangat Besar!"

Berikut adalah senarai perkara yang mudah dilakukan bagi mengurangkan jerawat: 

Cara Menghilangkan Jerawat 1:
Anda mesti menggunakan pembersih kulit yang bebas larutan kimia, dan anda perlu menjadikan proses pembersihan kulit ini sebagai satu yang wajib dalam rutin harian anda. Dengan membersihkan kulit dengan betul dan teratur, anda boleh secara efektif mencegah luka kulit baru dan cela daripada berulang di bahagian kulit yang sama. Anda juga boleh membersihkan kulit anda secara menyeluruh tetapi secara lembut. Langkah mudah ini adalah satu langkah penting dan yang paling berkesan yang anda boleh lakukan untuk memiliki kulit yang sihat dan bebas daripada masalah jerawat. 

jerawat

Cara Menghilangkan Jerawat 2:
Anda harus mengelakkan tangan atau jari anda daripada menyentuh kulit anda. Anda juga perlu mengelakkan rambut anda daripada menutupi kawasan  yang mempunyai jerawat pada kulit anda. Kedua-dua perkara ini boleh membawa kotoran dan minyak yang boleh menyumbat pori-pori kulit anda dan menggalakkan bakteria yang menyebabkan noda-noda jerawat anda tumbuh dan berkembang. Ini juga adalah salah satu cara untuk menghilangkan jerawat.

jerawat

Cara Menghilangkan Jerawat 3:
Jangan garu atau memicit jerawat anda! Hal ini akan menyebabkan pemindahan kotoran dan minyak ke dalam luka yang telah anda picit dan seterusnya menyebabkan parut lebih dalam (dan biasanya lebih menyakitkan). Luka jerawat yangjauh lebih dalam mungkin menyebabkan parut. Jadi, jangan cuba untuk memicit jerawat atau whiteheads wajah anda. Permasalahan tabiat ini selalu dibuat oleh anda selaku penghidap jerawat ini, apabila kita ada jerawat, perasaan geram untuk memicitnya pasti ada. Jadi anda dilarang sekali untuk memicit dan menyentuh kulit muka anda. Ini kerana kotoran yang terdapat pada tangan anda akan menyebabkan pertambahan jerawat baru dan kulit muka akan berbekas untuk menjadi tompokan merah. Kemerahan pada muka ini juga adalah jangkitan daripada kotoran dan minyak yang ada pada tangan anda. cara ini adalah untuk menghilangkan bekas jerawat.

picit jerawat

Cara Menghilangkan Jerawat 4:
Tukar alas atau lapik tempat tidur anda, terutamanya sarung bantal, selimut dan cadar tilam sekerap yang mungkin. Sisa-sisa kotoran, kuman dan  bakteria akan tertinggal pada bantal dan tempat tidur anda setiap pagi. Jika anda tidak menukarnya, kuman-kuman tersebut berpotensi besar untuk kembali ke kulit anda, seterusnya menyekat pori-pori kulit anda. 

cara menghilangkan jerawat

Cara Menghilangkan Jerawat 5:
Elakkan penggunaan make-up ketika mengalami masalah jerawat. Kebanyakan make-up dibuat dengan menggunakan banyak elemen lilin dan minyak,  dan ini akan menyumbat pori-pori kulit anda. Ini membuatkan masalah jerawat anda bertambah buruk. Tambahan lagi, make-up mungkin mengandungi bahan kimia yang dikenali sebagai Benzoyl Peroxide, dan ini adalah menyebabkan kerengsaan kulit anda (walaupun ia juga digunakan dalam pelbagai rawatan jerawat ). Memakai alat solek ketika mengalami jerawat hanya akan menambahkan masalah pada kulit  anda. Jadi, sebaik-baiknya jangan pakai alat solek buat masa ini. cara ini mungkin boleh menghilangkan parut jerawat.

makeup untuk jerawat


"Jika Anda Berikan Masa 5 Minit Untuk Membaca Artikal Ini, Saya Pasti Anda Akan Tahu Bagaimana Anda Menggunakan Produk Mahal Tanpa Teknik Yang Betul Adalah Satu Kesilapan!"






SHARE THIS POST   

  • Facebook
  • Twitter
  • Myspace
  • Google Buzz
  • Reddit
  • Stumnleupon
  • Delicious
  • Digg
  • Technorati
Author: Mohammad
Mohammad is the founder of STC Network which offers Web Services and Online Business Solutions to clients around the globe. Read More →

0 ulasan:



Kami Ada Satu HADIAH Panduan yang Sangat POWER Untuk Anda MILIKINYA Sekarang!


Panduan Update Twitter Secara Automatik!

panduan automatik twitter

Panduan ini mengajar anda teknik menguruskan bisnes online anda secara automatik di twitter tanpa perlu login akaun twitter anda. Hanya setup iklan di twitter anda dan anda tidak perlu untuk buat apa-apa lagi. Biarkan ia berfungsi secara automatik! Jadikan twitter anda sebagai mesin yang mempromosikan produk anda selama 24 jam dalam 7 hari seminggu tanpa henti!!

Sila Masukan NAMA Serta Alamat EMAIL Anda Pada Ruangan FORM dibawah SEKARANG Untuk DOWNLOAD Ebook Ini Secara PERCUMA!!


Nama Anda

E-mail Anda






Cerita HOT Malaysia!